به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۵

تا شامگاه کودتا «راپورت‌های شبانه» را ببینید

فرهاد آییش در نقش مصدق با آن عصا و بارانی بلند  

نمایش راپورت‌های شبانه دکتر مصدق تمدید شده است تا علاقه‌مندان بتوانند هم‌زمان با ٦٣سالگی کودتای ٢٨ مرداد این اثر نمایشی را بر صحنه تالار وحدت به تماشا بنشینند.

محمدرضا منصوری، موسیقی‌دان جوان که تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده دارد، با اعلام این خبر گفته است: «ورود من به این نمایش به‌عنوان خواننده بود، از روز اول در متن نمایش‌نامه، دو موسیقی از همان دوران سال ١٣٣٢ تعریف شده بود که به پیشنهاد کارگردان قرار بود من بخوانم؛ در فرایند مقدمات نمایش بودیم که گویا تهیه‌کننده‌ای که مقرر بود روی اثر سرمایه‌گذاری کند، از این کار شانه خالی کرد، کارگردان از من خواست اگر امکانش هست برای تهیه‌کنندگی قدم پیش بگذارم و کمک کنم این پروژه متولد شود، بدیهی است علاقه من موسیقی است و تنها دلیل اینکه چنین پیشنهاد و مسئولیت خطیری را پذیرفتم، به سبب علاقه‌ای بود که به این کار و این گروه پیدا کردم. پا به این عرصه گذاشتم تا این نمایش فاخر درباره بزرگی که صنعت نفت ایران را ملی کرد و سنگ بنای استقلال ایرانی را بنیان نهاد روی صحنه بیاید، خوشحالم در روزگار ٦٣ سالگی آن کودتای شوم، یاد مصدق را زنده می‌کنیم».

فرهاد آییش که این روزها در نقش مصدق می‌درخشد و آن پیرمرد را با آن عصا و بارانی بلند و عینک به‌خوبی تداعی می‌کند، می‌گوید اگر تهیه‌کننده خصوصی با نگاه فرهنگی نبود، محال بود چنین نمایشی با ٦٢ بازیگر روی صحنه بیاید.
مثلا از آقای منصوری خواستم با وجود هزینه سنگینی که متقبل شده، برای گریم مصدق کار حرفه‌ای شود که در پروژه‌های سینمایی معمول است؛ او هم پذیرفت، همین گریم در باورپذیرترشدن نقش به مخاطب نقش مهمی ایفا می‌کند.
نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» در پی تمدید، از یکشنبه تا جمعه (٢٤ تا ٢٩ مرداد) هرروز ساعت ١٨ در تالار وحدت، شش اجرای پایانی خود را به صحنه خواهد برد. در این نمایش علاوه بر آییش، ٦٢ بازیگر مانند ایرج راد، نرگس محمدی، خسرو احمدی، رضا بهبودی و... ایفای نقش می‌کنند.
شرق