به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۱۴، ۱۳۹۶

فاطمه هاشمی: وصیتنامه پدرم را پیدا نکردیم

فاطمه هاشمی در کنار پدرش که در سال ۱۳۹۲ برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرد و رد صلاحیت شد

فاطمه هاشمی، از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، می‌گوید بعد از مرگ آقای هاشمی رفسنجانی همه آنچه او در گاوصندوق و کشوهای دفتر کارش نگه می‌داشته، به محل نامعلومی برده شده است.
خانم هاشمی در مصاحبه‌ای با روزنامه جهان صنعت، چاپ تهران، گفته است: "همان موقعی که پدرم فوت شدند، آقایان آمدند و هرچه بود و نبود را با خودشان برداشتند و بردند."
او گفته است وصیتنامه‌ای که از اکبر هاشمی رفسنجانی وجود داشته در سال ۱۳۷۹ نوشته شده بود. او می‌گوید " دقیقا به خاطر دارم که حدود ۴ یا ۵ سال پیش پدرم به همراه مادرم در حال نوشتن وصیت‌نامه‌ای بودند"، و به گفته او این وصیتنامه تاکنون پیدا نشده است.
پیش از این محسن هاشمی، دیگر فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی هم گفته بود: "ما هنوز وصیتامه جدیدی را نتونسته‌ایم پیدا کنیم از ایشان. حالا من دارم می گردم در اسنادشان."

فاطمه هاشمی در مصاحبه خود با روزنامه جهان صنعت گفته است آقای هاشمی رفسنجانی "مطالب مهمی را در گاوصندوق و چند کشو نگهداری می‌کردند و وقتی من به آنجا رفتم تا وسایل پدرم را به خانه بیاورم، با کشوهای خالی مواجه شدم و هیچ چیزی وجود نداشت."
"ما به دنبال وصیت‌نامه آیت‌الله ‌هاشمی بودیم و پیش خودمان فکر کردیم که شاید وصیت‌نامه آنجا باشد، برای همین به دفتر کار ایشان رفتیم تا داخل کشو و گاوصندوق را ببینیم اما دیدیم که کشوها و گاوصندوق خالی است." 

خانم هاشمی گفته این تصور وجود دارد که فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی به دلیل "اطلاعات مهم و محرمانه‌ای" که گمان می‌رود از او به جای مانده ممنوع الخروج شده‌اند، اما به گفته خانم هاشمی چنین اطلاعاتی نزد آنها وجود ندارد.
هنوز مرجعی به طور رسمی درباره پلمپ دفتر مشاوران آقای هاشمی رفسنجانی، محدودیت‌ها برای خانواده او و همچنین تخلیه ادعایی اسناد از دفتر او توضیحی نداده است.
مدتی پس از مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی، غلامعلی رجایی، مشاور او، گفت آقای هاشمی رفسنجانی درباره مخالفانش می‌گفته است که "اینها از این می‌ترسند که من مطالبی را که دارم، بیان کنم ولی روزی بیان خواهم کرد. مطالبی دارم که اگر یک ورق از آنها منتشر شود پدر همه اینها درخواهد آمد." 

بی بی سی  فارسی